Alkohol i narkotyki. Miejski Program, a Miejska Komisja — to nie to samo!

2020.01.20

Sporo z naszych pieniędzy wydajemy na realizację Miejskiego Programu plus utrzymanie Miejskiej Komisji. To podzbiór w zbiorze ogólnym. Miejska Komisja nie tylko zbiera się na posiedzenia, ale uczestniczy w różnego rodzaju imprezach kulturalnych – oczywiście dla dobra osób uzależnionych i ich rodzin.

BIP Lubartów, fot. UM Lubartów

W jaki sposób ubogaca to  życie podopiecznych Komisji? Tego nie wiemy, ale wiemy, że płacimy. Sporo nie wiemy, dlatego zapytałyśmy o co chodzi z tymi wydatkami na „alkoholówkę”.

I na Program i na Komisję.

Konkretnie o to, żebyśmy mogli zapoznać się ze sprawozdaniem z realizacji miejskiego programu profilaktycznego i ze sprawozdaniami z tego, co ta Komisja robiła w 2017, 2018 i 2019. Pewnie na tych sprawozdaniach opierają się te drugie – z programu, ale też nie wiemy, bo ich nie ma.

Wnioskowaliśmy o przesłanie informacji, dotyczącej realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2017, 2018 i 2019 oraz sprawozdań Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Lubartowie z działalności w roku 2017, 2018 i 2019 r.

Urząd odpowiada, że za 2019 „się robi”. Jednocześnie nie odsyła wnioskowanych dokumentów za 2017 i 2018. Po jednym egzemplarzu mają, czy jak?

Wzywamy do realizacji wniosku i czekamy do końca lutego na informacje za 2019.

Dlaczego nas to interesuje? Wydajemy pieniądze, a chyba niewiele się zmienia.  Może warto zastanowić się nad efektywnością.

Finansowane ze środków otrzymanych z NIW-CRSO w ramach Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich